Ghid Google Ads pentru proprietarii de magazine online

În calitate de proprietar de magazin online, până când nu obții suficient trafic organic, este o luptă pe viață și pe moarte pentru a vedea câți oameni îți cunosc brandul, produsele și câți oameni cumpără de la tine.

Dar pătrunderea pe piață ca start-up online nu este ușoară. 

Ești băiatul cel nou în clasă, unde toată lumea cunoaște pe toată lumea și trebuie să te prezinți. Google Ads este soluția, un fel de panou publicitar digital modern unde îți poți prezenta magazinul, produsul. 

Da, dar Google Ads nu este ușor de înțeles la prima vedere, mai ales dacă nu știi prea multe despre marketingul digital. De aceea, în acest articol, îți vom prezenta vârful aisbergului Google Ads, care poate fi o bază foarte bună pentru o aprofundare ulterioară.

Să începem!

Ce este Google Ads și cum funcționează anunțurile?

După cum am menționat parțial mai sus, Google Ads este un fel de panou publicitar digital și, ca atare, se află deasupra rezultatelor organice din Google. De fapt, le poți găsi în videoclipurile de pe YouTube, în banerele de pe site-urile web și chiar în jocurile pentru telefoane mobile.

Așadar, Google Ads este reclama TV a lumii moderne, pe aproape toate platformele digitale. 

Dar cum funcționează?

Campaniile Google Ads (cunoscute și sub numele de AdWords) sunt așa-numita publicitate PPC (pay-per-click). 

Funcționează ca o mini-licitație, în care licitezi pentru un cuvânt cheie pe Google și concurezi cu alți agenți de publicitate care licitează pentru același cuvânt cheie. 

Ca atare, ai trei opțiuni de licitație din care poți alege: 

Cost-per-click (CPC)

Pe scurt, aceasta este suma pe care o plătești atunci când un utilizator face clic pe anunțul tău.

Publicitatea bazată pe afișaj (CPM – Cost-per-mille)

Evident, nu plătești atunci când utilizatorul face clic pe anunț, ci atunci când acesta este afișat utilizatorului. 

Costul pe angajare (CPE – Cost-per-engagement)

CPE arată suma de bani pe care o plătești atunci când un utilizator efectuează o anumită acțiune (de exemplu, vizionarea unui videoclip, abonarea la o listă sau orice altă interacțiune).

Vom face niște calcule rapide aici, pentru că, în calitate de proprietar de magazin online, trebuie să știi ce este o rată de conversie sau o rată de click-through

Înțelegerea conversiei și a ratei de conversie

Conversiile au loc atunci când un utilizator finalizează un obiectiv sau o sarcină pe care ai stabilit-o. De exemplu, abonarea la un buletin informativ, descărcarea unui e-book, solicitarea unei oferte, dar conversia este, de asemenea, atunci când se face o achiziție. Așadar, ceea ce reprezintă o conversie depinde de obiectiv.

Rata de conversie (CVR – Conversion-rate) arată câți dintre utilizatorii proveniți de la un anunț au efectuat o anumită acțiune. Să dăm un exemplu.

Aveți un anunț CPC pe care 10 persoane dau click. Dintre acești 10 utilizatori, 4 au cumpărat produsul, astfel încât rata de conversie este 4 / 10 = 0,4 sau 40%.

Rata click-through

Pe de altă parte, CTR (click-through rate) arată numărul clickurilor (astfel, CTR nu este același lucru cu CVR, chiar dacă multă lume le confundă).

De exemplu, dacă anunțul este afișat de 100 de ori utilizatorilor și 34 dintre aceștia dau clic pe el, atunci 34/100 = 34% este rata de clic. 

Câți dintre acești 34 de utilizatori se vor converta efectiv (vor cumpăra, se vor abona, vor descărca cartea electronică etc.) va fi indicat de rata de conversie.

Tipuri de campanii pentru Google Ads

Există 9 tipuri diferite de campanii pe care le poți crea în cadrul campaniilor Google Ads: 

  1. Căutare
  2. Display
  3. Video
  4. Shopping
  5. Discovery
  6. App
  7. De localizare
  8. Smart
  9. și Performance Max.

Să aruncăm o scurtă privire asupra lor!

#1 Căutare

Anunțurile de căutare permit magazinului tău online să apară deasupra rezultatelor organice ale căutării Google. 

Anunțurile sunt afișate persoanelor care caută cuvinte cheie legate de produsele sau serviciile tale.

De exemplu, aceste anunțuri au apărut pentru cuvântul cheie „pantofi de iarnă”.

#2 Display 

Anunțurile de afișare apar pe site-uri web/aplicații mobile, astfel încât utilizatorii le vor vedea atunci când intră pe un site web sau folosesc o aplicație. 

Publicitatea de afișare poate fi o idee bună dacă utilizatorul tău nu te cunoaște încă pe tine sau produsul tău.

În acest caz, cuvintele cheie ar trebui să fie mai largi, de exemplu „îmbrăcăminte de iarnă” sau „pantofi care să te țină de cald” în cazul de mai sus.

#3 Video

Poate că nu este surprinzător faptul că anunțurile video apar ca anunțurile de la YouTube. Dacă publicul țintă este prezent pe platforma de video-sharing și îi place să vizioneze videoclipuri, merită să incluzi aceste tipuri de anunțuri. 

Ai nevoie de anunțuri simple, scurte, la obiect, dar care să atragă atenția, deoarece ai la dispoziție doar câteva secunde pentru a capta atenția privitorului. 

#4 Shopping

Dacă ar trebui să alegi unul din listă, poate că acest tip de anunț este cel care se potrivește cel mai bine unui magazin online. Aici poți căuta un anumit produs sau o anumită categorie și, de asemenea, poți prezenta în detaliu ceea ce vinzi. 

În acest fel, utilizatorii pot face clic pe un anunț într-un mod mai bine direcționat și, prin urmare, este mai probabil să îl cumpere, astfel încât să îți optimizezi costurile de publicitate. 

În plus, poți prezenta și lucruri atractive, cum ar fi un produs la preț redus sau transport gratuit, așa că merită să subliniezi aceste beneficii. 

Iată cum apar pantofii de iarnă în anunțurile de cumpărături:

#5 Discovery

De asemenea, poți utiliza acest tip de anunț, pentru ca anunțul tău să fie disponibil și în alte fluxuri decât Google, cum ar fi secțiunea Promoții prin poștă sau Comunitate, sau pe pagina de pornire YouTube și în fluxul Clipuri recomandate. 

Acesta este cel mai bun mod de a crește gradul de implicare, de conștientizare a mărcii și de a crea anunțuri bogate din punct de vedere vizual. 

#6 App

Dacă ai deja o aplicație mobilă, ar trebui să încorporezi neapărat campania App în strategia ta de publicitate, dar în caz contrar poți să o ignori. Scopul aici este de a aduce aplicația ta în fața publicului țintă și de a-l convinge că merită să o cumpere prin intermediul ei. 

#7 De localizare

Dacă ai și un magazin fizic tradițional (sau un magazin offline), este posibil să dorești să incluzi acest tip de campanie în strategia ta de publicitate. Acest tip de campanie va afișa locația magazinului tău pe Google Maps, YouTube și chiar în motoarele de căutare. 

#8 Smart

Anunțurile inteligente sunt tipuri de campanii ușor de configurat și îți pot afișa magazinul online pe mai multe canale, cum ar fi rezultatele căutărilor, YouTube, Gmail, Google Maps și alte site-uri partenere. 

Aceste anunțuri oferă rezultate bazate pe obiectivele campaniei și le plătești doar dacă cineva dă clic pe anunțul tău. 

#9 Performance Max.

Performance max este un tip de anunț foarte recent și, după cum sugerează și numele în engleză, este o campanie de maximizare a performanței. Cu un astfel de anunț poți apărea în întreaga rețea Google Ads. 

Aceasta va înlocui în esență campaniile clasice, cum ar fi Facebook.

Ai nevoie de ajutor cu Google Ads? 

După cum poți vedea, Google Ads este foarte complicat și dificil de înțeles la început, iar dacă nu îți setezi corect bugetul și tipul de anunț, îți poți irosi banii. Așadar, campania ta de anunțuri are nevoie cu siguranță de mâini experte pentru a o derula și pentru a face să intre cât mai mulți bani în visteria ta. 

Obține o ofertă gratuită și pune capăt escaladării costurilor. Și dacă te întrebi cât costă să deschizi un magazin online, citește articolul nostru despre cum să faci acest lucru.

Sursa utilizată:

https://www.omniconvert.com/blog/google-ads-ecommerce/